Multisite managementsysteem voor multisite certificaat
Waarom multisite? Organisaties met meerdere vestigingen op meerdere locaties willen voor hun managementsysteem meestal een multisite certificaat. Niet alle vestigingen hoeven dan afzonderlijk te worden getoetst. Dit bespaart tijd en daarmee geld. De certificering en de controle tijdens de audit wordt gecentraliseerd op de hoofdvestiging. Steekproefsgewijs komen de nevenvestigingen aan de beurt. Een van de eisen is dan wel dat er een overkoepelend managementsysteem is.
Alles multisite aanwezig en meer ..
Voor een overkoepelend managementsysteem is een digitale benadering onontkoombaar en niet als losse documenten op een gezamenlijke plek of een dik pdf-handboek. Met een goede navigatie moeten alle (...) gebruikers eenvoudig en snel naar hun eigen documenten komen. En alles ook nog met een eigen huisstijl. Een digitaal (kwaliteits)management systeem lost dit op, los van de verschillende 'ISO normen'. (Zet voor de aardigheid als proef onderstaand Proware-systeem eens in 60 seconden online ....)
Functionaliteiten
Bekijk eens onderstaand overzicht van 'standaard' functionaliteiten van een digitaal en daarmee multisite managementsysteem (en voldoe meteen aan de eis: 'overkoepelend managementsysteem'):
Navigatie / zoeken |
- Index van alle documenten
- Overzicht per functie, proces, norm-item
- Mijn documenten, waar ik iets mee te maken heb
- Laatst door mij geraadpleegd
- Trending documenten binnen de organisatie
- Recent gezocht binnen de organisatie
- ‘Full text search’
|
Workflow sturing |
|
Monitoring |
- Raadplegingen per document, per type, per periode
- Niet gevonden, maar waar wel op gezocht is
- Nooit gebruikte documenten
- Rapportages, zelf te definieren
|
Ketenintegratie / mobiel |
- Voor klanten, die moeten 'meekijken'
- Voor onderaannemers die instructies (verplicht) moeten lezen
- Corporate documenten gezamenlijk gebruiken
- Op de projectlocatie, op je telefoon
- Aan het bed van de client, op je tablet
|
Zelf in te richten startpagina van Proware voor een organisatie-eigen navigatie:

In een digitaal kwaliteitssysteem is het voor de 'gewone gebruiker' allemaal zoveel makkelijker te vinden:

En toch kan de kwaliteitsmanager nog steeds alle documenten ook normgericht vinden (en ziet meteen dat er nog oude verwijzingen tussen zitten):
